Praktisk informasjon

Transport
Transport til Drammen

Det er lagt opp til at man tar seg til/fra Drammen togstasjon selv, for eksempel med tog, men vi bidrar med transport fra togstasjonen til Independent Living-huset.

Transport fra Drammen togstasjon til Independent Living-huset i Drammen (og tilbake)

Det er satt opp gratis shuttlebusser (Freedom Express) fra Drammen togstasjon til Independent Living-huset (Ulobas hovedkontor) hele dagen fra 09:00 – 16:00 den 7. juni, når Likestillingsbrølet finner sted.

Se etter Uloba roll-up på baksiden av togstasjonen, ved rundkjøringen.
Shuttlebussene går kontinuerlig fra klokken 09:00 til 16:00.

Dersom du er synshemmet eller av andre grunner trenger følge fra toget til shuttlebussen, stiller vi selvfølgelig med en vert som følger deg.

Dersom du har behov for å kjøre bil til arrangementet finner du parkeringsvakter som hjelper til på parkeringsplassen foran Independent Living-huset.

Her kommer det informasjon om transport i forbindelse med årsmøtet.

Adresse:
Independent Living-huset (Uloba)
Tollbugata 114
3041 Drammen

Parkering

Det er godt med HC-parkeringer utenfor Independent Living-huset i Drammen.
Vi oppfordrer allikevel til å bruke gratis shuttlebuss (se «Transport») fra Drammen stasjon til Independent Living-huset. I Oslo må du selv finne parkering eller reise kollektivt.

Priser

Det er gratis å være med på festivalen, men du må selv sørge for transport (med unntak av buss mellom Drammen stasjon og Independent Living-huset) og hotell dersom du trenger det. Det samme gjelder mat, med unntak av at det serveres lunsj på fredagen under Likestillingsbrølet.

Digital deltakelse

Hele festivalen streames her.

Assistenter

Du kan ha med deg så mange assistenter du vil på festivalen.

Tilgjengelighet

Independent Living-huset, Ulobas hovedkvarter i Drammen, er universelt utformet og tilgjengelig for alle. Vi vil også sørge for tilgjengelighet for alle i Oslo lørdag 8. juni.

Q&A – ofte stilte spørsmål
Hvor foregår festivalen?

Fredag 7. juni er vi i Drammen, på det nye Independent Living-huset. Adressen er Tollbugata 114, Drammen. Lørdag 8. juni er det Stolthetsparade og Stolt natt i Oslo og Salt.

Fredag 7. juni er vi i Drammen, på det nye Independent Living-huset. Adressen er Tollbugata 114, Drammen. Lørdag 8. juni er det Stolthetsparade og Stolt natt i Oslo og SALT.

Hvorfor foregår festivalen på to forskjellige steder?

Vi vil gjerne ta i bruk det nye Independent Living-huset i Drammen! Det skal være Medlemmenes hus, og hva kan da være bedre enn å ha arrangementer for medlemmer nettopp der?

Paraden har alltid gått, og skal gå, i Oslo. Vi får mye oppmerksomhet når vi marsjerer ned Karl Johan. Vi skal være stolte, sterke og synlige på Norges paradegate! Solt natt foregår på Salt i Oslo.

Når på fredag begynner Likestillingsbrølet, Popcorn og paroler og årsmøtet?

Tidspunkter for alle delarrangmenter finner du i programmet for festivalen.

Skjer det noe på fredag kveld, etter årsmøtet?

Nei.

Er det mulig å delta digitalt?

Ja! Hele festivalen streames her.

Hvordan kommer jeg meg til og fra Drammen 7. juni?

Det er lagt opp til at man tar seg til/fra Drammen selv, for eksempel med tog. Freedom Express, Ulobas busselskap, kjører tilrettelagt shuttlebuss mellom Drammen togstasjon og Independent Living-huset (Uloba). Det går også an å gå/rulle fra togstasjonen til Ulobas hovedkvarter dersom man ønsker det.

Får man mat under festivalen? 

Det serveres lunsj under Likestillingsbrølet 7.juni. Dette er en av grunnene til at man må melde seg på, slik at vi kan beregne riktig menge mat.

Utover dette må man sørge for mat selv. På lørdag 8. juni holder vi til på Salt store deler av dagen. Der er det mange ulike matboder der man kan kjøpe seg noe godt å spise og drikke.

Kjøper man mat selv eller får man mat på lørdagen?

Du kjøper mat selv hvor du vil. Det er mange foodtrucks og matboder på Salt.

Koster det noe å være med på festivalen?

Det er gratis å delta på festivalen. Man må imidlertid selv dekke kostnader for transport til og fra Drammen og Oslo (med unntak av fra Drammen stasjon til Independent Living-huset og tilbake), samt mat og opphold.

Arbeidsledere og assistenter i Uloba får dekket utgiftene til festivalen gjennom driftsmidlene. Ser mer informasjon om dette lenger ned på siden.

Må jeg melde meg på?

Man trenger ikke å melde seg på festivalen i sin helhet, det er bare å møte opp på Stolthetsparaden og Stolt natt. Det eneste arrangementet du må melde deg på til er Likestillingsbrølet. Meld deg på her.

Organisasjoner, lag, foreninger osv, som ønsker å stille med egen parole i paraden, må melde seg på her.

Medlemmer som skal være med på Ulobas årsmøte fredag kveld må melde seg på dette. De dette gjelder får tilsendt informasjon om dette.

Jeg har med meg små barn på Stolthetsparaden på lørdagen. Har dere noe tilbud for dem?

Ja, arrangementet skal være for hele familien. Barnas eget opplegg har fått navnet MiniStolt. Det blir blant annet sirkus på Universitetplassen, Fantoranten, NRK Super, eget MiniStolt-bord på Salt og mye annet moro.

Er det noe aldersgrense?

Det er ingen aldersgrense på festivalen i sin helhet, men på Stolt natt på Salt lørdag kveld er det fri aldersgrense frem til klokken 21:00. Fra klokken 21:00 er det 18 års aldersgrense.

Kommer båten som har vært med tidligere år?

Ja, båten «Arnøy» kommer i år også. Det blir muligheter for turer på fjorden fra klokken 14:00 til 17:00.

Kan jeg ha med mer enn én assistent på festivalen?

Ja, du kan ha med deg så mange assistenter du vil på hele festivalen.

Jeg bor ikke i Oslo- eller Drammensområdet og trenger overnatting. Hva gjør jeg og hva dekkes?

Alle som trenger overnatting i forbindelse med festivalen, inkludert arbeidsledere, assistenter og medlemmer, må organisere overnatting selv. Alle arbeidsledere med ordning i Uloba får imidlertid dekket reise og opphold for seg selv og assistenter, ettersom festivalen regnes som kompetanseheving.

Medlemmer og alle andre må dekke utgiftene selv, men det går an å søke om midler til dette via Bente Skansgårds Independent Living-fond.

Dersom du trenger bistand til å booke hotellrom kan du kontakte Freedom Express på post@freedomexpress.no eller ringe dem på 800 20 233. Det anbefales å være tidlig ute med bestilling.


Hva dekkes av reise, overnatting og mat for vedtakseier, medarbeidsleder og assistenter i Uloba? Hvor mange assistenter dekkes det eventuelt for?

Vi dekker alle utgifter i forbindelse med festivalen (gjennom driftsmidlene) for arbeidsleder, vedtakseier og de assistentene som er på jobb under reisen, i henhold til reiseavtalen. For vedtakseiere i kommuner som gir mulighet for det, dekkes også mat.

Jeg er arbeidsleder i Uloba og vil ha med meg noen nær familie som assistent/er. Dekkes vedkommendes utgifter via driftsmidlene?  

Nei, nær familie på tilkalling dekkes dessverre ikke.

Det har tidligere vært slik at arbeidsledere i Uloba kun får dekket festivalen for seg selv og assistent/er dersom man er påmeldt årsmøtet. Er det slik i år også? 

Nei, slik er det ikke lenger! Du kan få dekket disse utgiftene gjennom driftsmidlene selv om du ikke er påmeldt årsmøtet.

Var det noe du lurte på som du ikke fant svar på her? Kontakt festivalsjef Anneth Nielsen på anneth.nielsen@uloba.no eller 918 10 586.