• Hopp til primær menyen
  • Skip to footer navigation
  • Hopp til hovedinnhold
  • Hopp til primært sidefelt
  • Hopp til bunntekst

COVID-19

Supportsenter

Din side

Uloba

Independent Living | Norge

  • BPA
    • Informasjon om BPA til kommuner
    • Arbeidsledelse
    • Barn med BPA
    • BPA og hjemmetjenester
    • Hvordan får jeg BPA?
    • Hva koster Ulobas BPA?
    • Hva kan Uloba tilby deg?
    • Kommuner som har avtale med Uloba
  • Funksjonsassistanse
  • Likestilling
    • Independent Living
    • Diskriminering
    • Menneskerettighetene
    • Podkasten Selvsagt
    • Magasinet Selvsagt
    • Stolthetsparaden
    • Bente Skansgårds Independent Living Fond
  • Bli assistent
    • Finn jobb
    • Dette tjener assistenter i Uloba
    • Spørsmål og svar om å være personlig assistent
  • Nyheter
  • Om oss
    • Vår kamp mot diskriminering
    • Historie
    • Ulobas gründere
    • Ulobas idégrunnlag
    • Organisasjonen
    • Kontakt
    • Jobbe i administrasjonen

Arbeidstilsynet imponert

15. april 2015 By ulobaarkiv

Uloba har hatt besøk av Arbeidstilsynet, som er imponert over tiltakene Uloba har gjennomført for å sikre et godt og trygt arbeidsmiljø.

– Gledelig, sier daglig leder Vibeke Marøy Melstrøm i Uloba om Arbeidstilsynets rapport. – Det er viktig å ha et godt og sterkt fokus på å være en god arbeidsgiver overfor egne ansatte, men det er også viktig for selve BPA-saken, understreker Vibeke Marøy Melstrøm. Arbeidstilsynet var opptatt av en rekke forhold under sitt besøk i Drammen i forhold til de tiltak vi gjennomfører, fra organisering og tilrettelegging av arbeidet, arbeidsavtaler, opplæring, HMS-arbeid og oppfølging av sykefravær. Tilsynet hadde også fokus på hvordan Uloba tilrettelegger arbeidet for å ivareta intensjonen om et inkluderende arbeidsliv. «På grunn av virksomhetens egenart hadde virksomheten utarbeidet et system som ivaretok helse-, miljø og sikkerhet til sine ansatte men som også involverte den enkelte bruker som mottar tjenester som virksomhetens assistenter yter, som virksomheten benevner som arbeidsleder. HMS-systemet er internettbasert, elektronisk og assistenter og arbeidsleder benytter systemet og som partenene bekreftet er operativt og i bruk av virksomhetens ansatte», heter det i rapporten fra Arbeidstilsynet som konkluderer med at det ikke er grunn til å påpeke avvik. – Vi har fått til mye gjennom digitaliseringen av informasjon, systemer og rutiner som også ivaretar universell utforming og sikrer god kontroll og styring. Uloba er i stadig utvikling, derfor er det viktig å hele tiden profesjonalisere organisasjoner på flere områder, ikke minst innenfor opplæring og utvikling av gode lederverktøy, sier Vibeke Marøy Melstrøm. Hun er glad for belønningen Uloba nå får fra Arbeidstilsynet for innsatsen på alle disse områdene. – Hva er et godt arbeidsmiljø for deg personlig? – Trivsel er viktig. Men for å skape trivsel må vi etablere trygge og tydelige rammer som gir forutsigbarhet i jobben. Å være en god arbeidsgiver er også viktig overfor arbeidslederne våre som har fått delegert endel arbeidsgiveroppgaver. Gjennom denne rapporten viser Uloba at selve BPA-modellen fungerer godt, og det er viktig å vise også i forhold til politikerne, sier Vibeke Marøy Melstrøm

Filed Under: Arkiv, Nyheter

Hoved sidebar

Footer

Kontakt oss

Sentralbord
Telefon: 32 20 59 10
E-post: post@uloba.no

Organisasjonsnummer: 963 890 095

Supportsenter

 

Beredskapsgruppe 

Uloba – Independent Living Norge har egen beredskapsgruppe. Ved en hendelse, ring beredskapstelefonen på 21 49 51 50

Her finner du oss

Besøksadresse
Tollbugata 114,
3041 Drammen

Se kart på Google Maps

Postadresse
Postboks 2474 Strømsø,
3003 Drammen

Nyttige linker

Abonner på podkasten Selvsagt
Ulobas egen podkast

Bente Skansgårds Independent Living Fond
Link til Bentes minnefond.

Stopp Diskrimineringen
Link til Stiftelsen Stopp Diskrimineringen.

Rolf Bergfors Fond
Ekstern link til Rolf Bergfors Fond.
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • You Tube

Uloba - Independent Living Norge SA © 2022 | Personvern